Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2009 17:48 - Kак отказах цигарите
Автор: dorichela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 20140 Коментари: 59 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

              Всичко започна Декември. Нормално /за мен/ зимно време /и не само/ да се разболея. Аз съм от тия гостоприемни душици, които щом излезе някакъв бацил, веднагически си го лепкам, за да го тествам /моля се новия модереден свински грип да ме подмине, тъй като е на друг континент..ама знае ли се?!/. Докато тествам бацили, някак си винаги съм спирала да пуша /за да не им преча, не че нещо../, но след това, в първия момент, в който се почувствам по добре и мога да дишам, веднага залапвах цигарата и си наваксвах дните като непушач.

              Декември... на 14-ти се уреждам аз с една настинка, която ,разбира се, нелекувана си мутира в грипче... Страяхотнотия! Тамън преди Коледните празници и почивки кака се уреди с още една-две седмички в къщи. Супер!!...

              Наближава Коледа, не съм пушила 10 дни... цяло чудо, но не му обръщам внимание, защото вместо да сеоправям, аз продължавам да кашлям като магаре. Следва синузит – за тези които нямат да им кажа с две думи НЕ КЕФИ!!! Оттам си лепкам едно сладурско бронхитче /б*х мааму... откъде ме намират?!/ и едно фарингитче,та да е пълна картинката...

              Нова година – не съм пушила от две седмици и малко. Разбираемо е, не мога да дишам, камо ли да пуша. Заминавам на вила с надеждата да дишам чист планински въздух. Дишах, докато седях на двора на слънце. А вътре – стадо пушачи – 10 броя /гадове!!! Пуши ми се,а не мога да дишам – представете си Дарт Вейдър как диша, просто нямахме разлика/.  

             Връщаме се в Пловдив, започвам работа, защото няма кой да ми даде повече болнични. Продължавам да не мога да дишам, съответно и да пуша. Колегите са горди с мен, непушачите се множим. Остава само един пушач на хоризонта /за сведение преди имаше само един непушач/. Не съм пушила месец. Това му се вика прогрес.

             Февруари – започвам да дишам, без да има нужда да си изплюя дроба на улицата и да го изчистя в някоя снежна преспа. Осъзнавам, че съм добре и започва да ми се пуши. НЯМА! Ще бъда пич и няма да ги почна. Колегата ме пита дали ги сънувам, а аз му се смея.

             Края на февруари – сънувам цигари, сънувам че пуша в продължение на няколко седмици /навика е кофти нещо!!!/. Събуждам се и се псувам защо съм пушила след като толкова време изтраях без цигари. Разсънвам се и се радвам,че съм сънувала.

             Март – критична точка... Моят рожден ден. Не съм пушила 3 месеца, дали да не пална една за награда?! Само една? С питието /нали знаете колко е яко да пушиш докато си пиеш... ех....спомени спомени/... 20 човека скачат и ме заплашват,че ще ми чупят ръцете, ако докосна кутия с цигари /и като баща ми едно време, с цигара в ръка ми казват колко е вредно, благодаря ви приятели!! :):):)/. Не запалих.

             Април.. понякога ми се пуши, сънувам ги все по-рядко. Цигарения дим ме дразни, но се старая да не преча на другите, защото като бивш пушач ги разбирам... И въпреки всичко ми се пуши понякога, но не толкова силно като преди. Никога не съм искала да отказвам цигарите.. Баща ми, майка ми.. отказаха ги от ряз, аз си бях доволната черна овца, която взе голямата спалня с терасата, за да мога да си пафкам на воля... Но ето, че се случи и ще се възползвам от случая да  ви кажа... Не ви пожелавам да ги откажете по начина по който ги отказах аз, а с вашата воля,но... Ако устискате първите 3 месеца, после става много по-лесно. И все пак, всичко е до психика.

 

П.П. Не мразя пушачите /за разлика от другите непушачи/, просто им завиждам :)




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - аз
28.04.2009 17:54
си пуша и знам, че ако ги откажа, ще хвърля топа,у като всеки закоравял пушач.
Това знам от Учителя Кърт Вонегът.
Той беше дал под съд няколко компании за цигари, защото не заболял от рак, въпреки че - по нареждане на властите, разбира се - пишели върху кутиите, че тютюнопушенето води до заболяване от рак...
:)))
цитирай
2. alvarez - Мдааа
28.04.2009 17:55
Аз вече 9-10 месеца не пуша и се чувствам определено по-добре (само трева от време-навреме, но рядко).
цитирай
3. dorichela - парасол
28.04.2009 17:57
И аз така си виках, никога няма да ги спра, щото не искам и ме кефи да си пафкам.... Анти-стрес един вид.. Но.. уви :) Вече съм от другата страна :)
цитирай
4. анонимен - да бе.....лесно друг път:)))
28.04.2009 17:58
не си спомням вече колко пъти ги спирах тия цигари,ама то по-лошо,избушваха ми нервите:)))сега си пуша и хич не ми дреме и съм предупредила,че ако ме видят да не пуша,да знаят,че съм на умирачка:)))
цитирай
5. dorichela - алварез
28.04.2009 18:00
Ти поне си имаш заместител /който мен не ме кефи, никога не успях да стана фенка на тия неща и по-добре,де.../. А ако спреш и тревата сигурно ще ти е още по-добре :)
цитирай
6. dorichela - вихре,
28.04.2009 18:01
май Марк Твен беше казал "Няма по-лесно нещо на света от това, да откажеш цигарите - аз съм го правил стотици пъти". И ти така :)
цитирай
7. boristodorov56 - Аз също съм ги отказвал над 100 пъти, ...
28.04.2009 18:21
Аз също съм ги отказвал над 100 пъти,
но 101 път беше на 19 май 1999 год.

Вече десет години не мога да повярвам,
а близките въобще - че не пуша!

цитирай
8. dorichela - boristodorov56
28.04.2009 18:23
Ти си моята надежда, че няма да пропуша.. Винаги си мисля,че няма бивши пушачи.. и че все някога ще се върна към вредния навик...:)
цитирай
9. boristodorov56 - Не се отказвай!
28.04.2009 18:28
Удоволствието от факта да дишаш свободно -
винаги е било зашеметяващо.

Във всичките му нюанси!
цитирай
10. dorichela - boristodorov56
28.04.2009 18:30
Това ме крепи.... :) Онзи ден се качих до 7-мия етаж на един строеж... Е,задъхах се, но не като преди да не мога да си кажа името 5 минути :)
цитирай
11. deili - Поздрави !
28.04.2009 18:48
Много хубава статия,аз имам подобна в един друг блог.Всичко е въпрос на психика.Много вярно.Вече шест години не пуша и се чувствам супер.
цитирай
12. dorichela - deili
28.04.2009 19:25
Благодаря ти за поздрава! Радвам се, че и ти си ги отказала! :)
цитирай
13. hara73 - аз съм от щастливците,
28.04.2009 20:12
които никога не са пушили. Чувала съм обаче от заклети пушачи, че е направо геройство да ги откажеш. Поздрави от мен и хубава вечер!
цитирай
14. sramejlivetsa - Честито! И аз по същата причина ги ...
28.04.2009 20:18
Честито! И аз по същата причина ги отказах преди 8 месеца...Още ги сънувам, но вече мноооого по- рядко:)))
цитирай
15. dorichela - sramejlivetsa
28.04.2009 20:24
Братко по съдба!! :):):) Ся да си пожелаем да сме живи и здрави и никога повече пушачи,хаха :)
цитирай
16. dorichela - хара,
28.04.2009 20:27
Благодаря за подкрепата :) И поздрави затова, че никога не си пушила! :)
цитирай
17. gratcia - Поздравления за куража !!! Ех, да ...
28.04.2009 20:42
Поздравления за куража !!! Ех, да имах и аз такъв...:)))
цитирай
18. dorichela - gratcia
28.04.2009 20:44
Ако не се бях разболяла, на куково лято щях да ги откажа... И аз нямах воля да ги спра преди това... Сега колегата ми ще пробва електронна цигара, ако има ефект, ще ти пиша :)
цитирай
19. flyco - виж сега
28.04.2009 20:57
Бивш пушач няма. Можеш да пушиш, а можеш и да не пушиш. Аз спрях цигарите поради сходна причина с твоята, но не продължих да ги пуша заради тези, които ме обичат, защото това би ги натъжило. Всеки може да ги спре, абсолютно всеки. Важното е дали ще устискаш по нататък.
цитирай
20. dorichela - flyco
28.04.2009 21:01
И аз се надявам да устискам, на моменти имам чувството,че ще се предам, но колкото повече време минава, толкова по-лесно става да се овладявам :) И съм съгласна,че няма бивши пушачи.. :)
цитирай
21. flyco - Re: 20.
28.04.2009 21:05
Малко помощ: Не си купувай по никакъв повод цигари, ако някога запалиш то ще е инцидентно и не се брои. Но не се брои дотогава докато не си купиш, не си купувай! И второ, мисли за тези, които те обичат, заради себе си винаги можеш да направиш компромис, но заради тях ... първо ще се замислиш.
цитирай
22. dorichela - flyco
28.04.2009 21:11
Аз купя ли си, то е загубена кауза... :) Дори не съм си дръпвала.. предпочитам така.... А и приятелите ми няма да ме оставят да запаля пак, нищо,че са пушачи, много се гордеят с мен :) Благодаря за съветите!
цитирай
23. sowhat - хахаха и аз като парасол
28.04.2009 21:31
най много да ги дам под съд. иначе имам прогрес - от три кутии го сведох до две .браво на мен
цитирай
24. dorichela - соу,
28.04.2009 21:33
И аз ги дънках по кутия и половина на ден.. а изляза ли да пия бира, ставаха 2,автоматично.... Ти си герой, още малко и до 1 ще ги сведеш,хехе :) Пак ще е напредък!
цитирай
25. анонимен - Hubawo e ce si gi spryala. Az systo ...
28.04.2009 22:56
Hubawo e ce si gi spryala. Az systo sym biws pusac i znam prez kakwo si minala. Dobre dosla w kluba.
цитирай
26. анонимен - браво момиче!!!!!
28.04.2009 23:30
не се притеснявай че пак ще пропушиш-отсега ти казвам че няма да го бъде :))))просто ще забравиш за цигарите.ще спреш да ги сънуваш и най-важното-ЩЕ СЕ РАДВАШ НА СВОБОДАТА СИ БЕЗ цигарен дим,и пъпки и стрес и още хиляди вредни следствия от тях
цитирай
27. dorichela - анонимен 25
28.04.2009 23:36
Надявам се да остана в клуба дълго дълго :)
цитирай
28. dorichela - анонимен 26
28.04.2009 23:38
Благодаря за милите думи и подкрепата! :) И аз все си мисля,че по-скоро ще ме набият, отколкото да ме остаявт да ги почна пак,хаха.. :)
цитирай
29. july26 - Браво,браво...:)
29.04.2009 06:43
Това упражнение проведох преди повече от десет години,за едни става лесно,за други не особено...Е,аз успях,ако пожелае,всеки може.И определено човек се чувства по-добре после!
Карай все така!
цитирай
30. benra - Ти си герой!
29.04.2009 09:33
Аз съм от щастливците, които могат да пушат, могат и да не пушат.Т.е.-по едно време се лигавех да се правя на пушачка, в късните тийн години - но после осъзнах,че не съм. И те така...Успех и ще устискаш, сигурна съм.
цитирай
31. анонимен - Алкохола
29.04.2009 09:39
Проблема с алкохола е същия както с цигарите-пробвах много пъти да го оставя, но докато не те уплаши някой пиян доктор ,че ако продължиш да пиеш ще умреш спиране няма!
цитирай
32. dorichela - july26
29.04.2009 10:09
Аз си признавам,че нямах воля.. И ако не се бях бацилясала така яко, нямаше да успея... Но се радвам как се стекоха обстоятелствата :)
цитирай
33. dorichela - benra
29.04.2009 10:10
Завиждам ти.. :) Аз ако си дръпна или изпуша една цигара, съм убедена,че ще се върна към кофтия навик.. Имам приятелка, като теб - пуши само когато си иска, предимно като се събираме да пийнем по нещо.. и на сутринта с кафето няма нужда от никаква цигара.. Направо.. вие сте герои как устоявате :)
цитирай
34. dorichela - анонимен 31
29.04.2009 10:11
Мен доктори не са ме плашили за цигарите, нито грозните им надписи... Всичко е до самото усещане, как се чувстваш по-добре.. зависим или свободен. Но се радвам,че при теб стряскането е помогнало.
цитирай
35. gratcia - Дано да стане! Ще чакам...:))
29.04.2009 10:24
Дано да стане! Ще чакам...:))
цитирай
36. martosh - Аиде от алкохола поне ти се засле...
29.04.2009 10:24
Аиде от алкохола поне ти се заслепява мозъка.Но от цигарите кяр няма.Странно ми е как много хора го знаят това нещо и продължат да пушат.Аз много пъти също казвам ЩЕ направя един какво си, ЩЕ спра да правят така,Ще спра да лъжа и тн.Но винаги когато го казвам се сещам че бъдеще време не трябва да се използва, само минало.Като спреш цигарите да кажеш спрях цигарите.Като спра да правя простотии да кажа спрях да правя простотии.Сега знам, на думи нещата са лесни, трудно е така от раз да променяш начина на живот който си водил.Аз се опитвам, и не се справям добре.Но в крайна сметка какво печелиш от това да пишиш да е ти пяна главата и тн?
цитирай
37. dorichela - martosh
29.04.2009 10:35
Прав си,че трябва първо да направиш нещо и тогава да кажеш "Аз го направих". "Аз ще го направя" съм го употребявала толкова пъти и като знам резултата..... :):) Ще си замълча...
А пиянството в граници си има забавните страни.. аз например почвам да пея и да си танцувам /бягайте,че пея като фолк тупалка на живо, макар и не в този стил/... други пък стават агресивни и сприхави, трети стават философи и т.н... при всеки е различно. Но всяко нещо с мярка, не вреди :)
цитирай
38. dorichela - gratcia,
29.04.2009 10:37
ефекта и бил че пушиш по-малко от другите цигари, защото се набъкваш с никотин.... Има си филтърчета, които се зареждат, пак си изкарвала дим, но не знам дали може изцяло да заместиш обикновенните цигари с електронна. Скоро започвам наблюдения върху колегата :)
цитирай
39. martosh - А защо не пееш и танцуваш без алкохол ?
29.04.2009 10:52
Защо хората трябва да приямат допинг :) за да се чувстват по истински.Евата на тоя дето може да се забавлява и без алкохол :) дето може да танцува и пее без алкохол без да се притеснява :).
цитирай
40. dorichela - martosh
29.04.2009 11:06
Аз мога да си пея и танцувам и без алкохол,но не е толкова забавно ;) Един от пороците ми отпадна.... 2 ще ми дойдат в повече :) И пак казвам - всичко с мярка не е вредно :)
цитирай
41. martosh - ;)
29.04.2009 11:11
Алкохола е коварен някой път е трудно да нацелиш мярката, самия аз се бях пропил преди не много време :), и се бях оял, и от всичко по много :) Такава ми беше политиката, но дойде пробуждането и се събудих от дълбокия сън :) До някуде поне. :)
цитирай
42. dorichela - martosh
29.04.2009 11:28
За всеки е различно... кой уцелва мярката, кой не.... Аз си я знам :)
цитирай
43. martosh - :) Браво браво, дано да има повече ...
29.04.2009 11:59
:) Браво браво, дано да има повече такива хора. :)
цитирай
44. dorichela - martosh
29.04.2009 14:33
Аз съм оптимистка и мисля,че има много такива хора... :)
цитирай
45. ivanita - и аз не мразя пушачите :)))
29.04.2009 15:35
просто им съчувствам ! и се радвам , че вече не пуша :)

цитирай
46. dorichela - ivanita,
29.04.2009 15:46
поздравления и на теб, че си ги отказала! :)
цитирай
47. henzelski - Аз обаче
29.04.2009 15:56
как да ги откажа като не се разболявам?! ;)
цитирай
48. kasnaprolet9999 - аз ги отказах много лесно, без
29.04.2009 15:59
дори да съм си поставяла такава цел, влез в блога ми, там на четвърта страница има три поредни постинга със същото като твоето заглавие. Препоръчвам ти да продължиш с тези упражнения за да не се подведеш да ги започнеш пак, защото с тях ще настъпи в теб положителна промяна на вътрешно ниво и няма да страдаш излишно, когато си в близост до пушачи.
Поздравления за постинга -всяко зло за добро.
Миналата година и моят съпруг изкара нещо подобно на твоето заболяване и сега пуши без да гълта дима вече цяла година и то по 2-3 цигари на ден, не може да преодолее навика да държи цигара. Мързи го да прави упражнения като мен и
си е избрал пътя на страданието, но проблема си е негов, след като не иска да ползва моят опит.
цитирай
49. dorichela - henzelski
29.04.2009 16:00
наблюдавам колегата дали ще ги откаже с електронната цигара и ще докладвам :) Иначе не знам.. и аз нямах воля да ги спра :)
цитирай
50. dorichela - kasnaprolet9999
29.04.2009 16:03
Да ти кажа отначало и аз се чудех какво да си правя с ръцете, но намерих решение - купих си едни логически пъзели и с тях се занимавам :) Но не ми пречи, ако не са ми под ръка да си мандахерцам нещо друго из ръцете.... И така.. искрено се надявам, че ще имам волята да не ги почна пак :) Но не си го налагм,че нали знаеш,че забраненият плод е най-сладък :) Просто си казвам,че не ми се пуши, не че не трябва.. :) Поздрав
цитирай
51. tili - Пуша, не пуша, пуша не пуша -
29.04.2009 17:21
и така вече ...се години. Като съм болна и ми се допуши, значи оздравявам. Иначе как ще разбера ;-))
Но съм си взела и електронна цигара - за Европата,де.
Що не ги правеха по-мекички на пипане ;-((
цитирай
52. dorichela - tili
29.04.2009 17:47
Я кажи има ли ефект и какъв е с тази ел. цигара? :) Че много хора питат :) А аз имам само бегли наблюдения :)
цитирай
53. july26 - Има ефект,ама не ти трябва,ти си на друг етап!
30.04.2009 08:54
Не се подлъгвай...
цитирай
54. dorichela - july26
30.04.2009 09:53
Не е за мен тая цигара... остана един пушач в офиса, мъчим се да го откажем с колежката, хехе :)
цитирай
55. tili - Има ефект за другите -
30.04.2009 10:28
не им димиш, но ти си поемаш никотина. Спасяваш се само от катраните и т.н. Считат се като средство за отказване - ще видим... Презирам се и нямам воля за две пари! НЕ СЕ ВРЪЩАЙ назад, бъди твърда, за да помогнеш и на такива като мен. ;-)))
цитирай
56. henzelski - Електронната цигара
30.04.2009 10:29
и заплатата ми са две несъвместими неща, Dorichela...;)))
цитирай
57. dorichela - tili
30.04.2009 10:46
Цигарата не е за мен... тъкмо се откопчих, не искам да се връщам... но може би ще е ключов момент за тези, които ги отказват.. да им помогне, а дано :)
Тили, ще се справиш все някога, сигурна съм :)
цитирай
58. dorichela - henzelski
30.04.2009 10:47
Разбирам те напълно.. 100 лева цигара, отделно филтърчета, които да се пълнят... То си едно да си дадеш парите за цигарите които пушиш цял месец накуп.. :):):) Ама пък ако ги откажеш? После ще си спестяваш... Моите за цигари сега отиват за бензин,хахаха :)
цитирай
59. andi2 - бацили приемаме всякакви хм ...
15.01.2010 05:37
бацили приемаме всякакви
хм
внимавай
:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dorichela
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3889717
Постинги: 496
Коментари: 14852
Гласове: 43609
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031