Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2009 23:17 - Струва ли си
Автор: dorichela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6583 Коментари: 50 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Струва ли си да вярваш в доброто у хората... И ако да, докога? Докога си заслужава да вярваш, независимо от разочарованията, които откриваш всеки път? И трябва ли те /разочарованията/ да те спират да търсиш доброто у другите? А ако всеки път те разочароват? Докога ще търсиш доброто?

И ако още не спираме да го търсим, какво?.... Защото винаги ще успяват да те разочароват... И разбира се, го правят точно хората, които най-малко си очаквал... А и не само те.. Но тогава  няма чак толкова голямо значение...

С времето се научаваш да различаваш милите и искрени думи, от подобните им, хвърлящи прах в очите... И сякаш успяваш, но винаги се промъква и по нещо, което не си очаквал или поне си смятал за друго. Или може би са били друго, но си ги възприел като искрени, в стермежа си да търсиш доброто от хората... Защото не виждаш смисъл да те лъжат, след като не биха спечелили нищо от това... или поне ти не виждаш смисъла... А кой го вижда?!

Ще ми се... искрено ми се иска да продължавам да вярвам, че има някаква безкористност останала у хората, но с всеки изминал ден ми се доказва точно обратното. Докога ли?.... Къде остана искреността, честността и откритостта? Не омръзва ли да носите маски.. Пред всеки различна... дори пред себе си... И не се ли обърквате кога кой и какво играете?... Аз бих се уморила..
           И ако спрете за поне за малко да играете, ще видите, че е много по-лесно да бъдеш самия себе си... Ако не сте забравили или изгубили кое всъщност е "себе си"....




Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Понякога трябва да ровиш надълбоко
14.09.2009 23:23
за да откриеш доброто в някой човек, но винаги си заслужава да се опитва. Обикновено има причина доброто да е скрито там. Това е като да търсиш златна жила, пресяваш песъчинките, за да откриеш и най-малките късчета. Просто не трябва да сме наивни и прекалено доверчиви.
цитирай
2. dorichela - Харви,
14.09.2009 23:24
къде е златната среда да си заслужава да го търсиш и да търсиш, но без да си прекалено доверчив и наивен...
цитирай
3. анонимен - Не трябва да забравяш, че хората са с маски
14.09.2009 23:35
и това, което се вижда на повърхността не винаги е тяхната същност - затова не трябва да си доверчив. В същото време, ако отхвърляш по принцип възможността да откриеш доброто, животът ще бъде много студен. Може да ти прозвучи нелепо, но аз обичам хората, рядко някой ме отвращава до такава степен, че да не мога да го понасям. Наблюдавам поведението, жестовете, излъчването, опитвам се да уловя неизказаното, най-вече следя очите - те говорят много. Така лека-полека надниквам зад маската. Когато си доброжелателен, хората усещат и започват да те допускат по-близо до себе си. Затова не се отказвам да търся доброто. Но си признавам, че има индивиди, които успяват да ме отвратят. Не зная дали има златна среда, въпросът е в отношението.
цитирай
4. dorichela - харви,
14.09.2009 23:47
именно, по това си приличаме.. И аз съм доброжелателна, настроена позитивно, но някак си.... винаги успяват да те разочароват по няквкаъв начин... Добре де, не винаги, но много от тях.. Но мога да кажа,че е до степен на отвращение, дотам много малко хора са успявали да ме отвратят от себе си....
цитирай
5. анонимен - Не мога да понасям
14.09.2009 23:58
ехидното лицемерие, високомерният нарцисизъм, циничната бруталност. От публичното пространство истински ме отвращават хора като Станишев и Румен Петков. А има такива и сред обикновените хора. Отвращавам се от домашното насилие и двойнствен морал.
цитирай
6. dorichela - харви,
15.09.2009 00:00
примери много.... Лошото е,че все по-малко хора са искрени.. макар, че повечето носят маската за самозащита един вид...
цитирай
7. анонимен - Тази маска е различна,
15.09.2009 00:01
зад нея можеш да намериш нещо добро.
цитирай
8. dorichela - харви,
15.09.2009 00:02
да, така е.... Но е тъжно всеки да е с маска.
цитирай
9. анонимен - Така е
15.09.2009 00:03
:)
цитирай
10. dorichela - Harvi,
15.09.2009 00:09
освен да си пожелаем повече истински хора..
цитирай
11. анонимен - То затова има
15.09.2009 00:40
толкова объркани хора!
И все-повече се объркваме ли, побъркваме ли - да кажа!
Лека нощ!
цитирай
12. dorichela - тит,
15.09.2009 00:45
най- лошо е когато изгубиш себе си... и станеш просто отражение на околните
цитирай
13. beckslover - :)
15.09.2009 00:53
Права си. И най-доброто отражение е изкривено. За това човек винаги трябва да има собствено лице)
Лека нощ!
цитирай
14. dorichela - Бекс,
15.09.2009 00:54
така е.... Каквото и да е то, по-добре да си е нашето... :)
цитирай
15. malkiatprintz - Не, не са ме отвращавали хората. ...
15.09.2009 02:56
Не, не са ме отвращавали хората. Всички си имаме недостатъци, онези, които мога да понасям у другите ги понасям и всичко е наред, онези, чиито недостатъци ме дразнят повече отколкото ми е приятно ги отбягвам и продължавам нататък. Да търсиш Доброто е безнадеждна работа, ако не си готов да приемеш и частично зло. Въпросът е в баланса между двете, в прага на нашата търпимост и в разбирането, че дори и да не сме правили грешки спрямо другите, никога не сме застраховани дори от неволни такива. Разбира се всичко си има граници, които сами определяме, но те не трябва да са прекалено тясни, защото морето е красиво, макар и да взима жертви, планината също е красива, макар и понякога да е опасна...
цитирай
16. dorichela - Фил,
15.09.2009 03:56
значи представи си мен да ме отврати нещо, докъде трябва да е стигнало... Не казвам,че е ежедневие, нито,че е булшинство, но се случва, колкото и да е гадно.. И тогава не просто ти става безличен човека, а даже антипатичен....
колкоото до кръгозора, широк и голям е.... Винаги приемам и малкото зло.. Но не винаги баланса го има.... При някои просто не може да се случи... А мен пак ме хвана инсомнията и пиша несвързано...
цитирай
17. nadezda - Мила, струва си, аз веднага се сещам ...
15.09.2009 07:18
Мила, струва си,аз веднага се сещам за апостол Павел,който е бил върл противник на Бог и е гонел християните ,но зрънцето добро ,което е имал в себе си е било достатъчно да се преобърне и да стане защитник. Бог е прозрял това зрънце,иначе не проблем за Бог да го затрие. Трябва да се прощава ,докога ли,77 пъти по 7,не трябва да се отмъщава!Отмъщението събужда злото .Всички имаме недостатъци,никой не е светец.Лицемерието е едно от лицата на дявола,живеем в свят,който се ръководи от него. Не случайно Бог казва"аз не съм от този свят"Но пък след като сме създадени по Божийй образ и подобие,доброто е от начало в нас.В нас е Божият дух,животворящия,не сме деца на дявола, но с действията и избора си дефакто му служим!Трябва да се запитаме кои сме ние ,откъде идваме и накъде сме се запътили!Как ще изживеем ,краткия си живот!Ние забравяме,че сме тук за малко,за да се определим от кой отбор сме ,от този на доброто или от този на злото!Изборът е наш!!
цитирай
18. diso - Винаги давам "кредит на доверие"
15.09.2009 07:33
Винаги презумпцията ми е била, че човекът срещу мен е добронамерен и ако впоследствие той се изложи, едва тогава променям мнението си.
За предателството на най-близките - тежко, но го има. Всъщност, не може някой да те предаде, ако не ти е достатъчно близък.
За търсенето - не трябва да е самоцел - избираме някакъв модел, вземаме фенера и тръгваме да търсим "човека". Глупаво и неефективно, а разочарованието е гарантирано. Животът ни дава достатъчно възможности, просто трябва да ги хванем
цитирай
19. dorichela - надежда,
15.09.2009 09:25
вярно,че избора е наш и все още не спирам да го търся доброто, ама понякога омръзва да се ровиш под маските,за да намериш зрънце добро... Не знам какво ще им стане на някои хора просто да се държат естествено..
цитирай
20. dorichela - Дисо,
15.09.2009 09:26
и аз тръгвам с положителното към всеки, защото ако тръгнем с мнителното и те ще са така към нас.. Но в повечето случаи /в днешно време особено/, ще те сметнат за наивен.....
цитирай
21. diso - Ако вечно търсим врага,
15.09.2009 09:41
никога няма да видим приятеля.
Това не значи, че не трябва да сме бдителни,
но всеки сам определя границата.
цитирай
22. анонимен - Дори,
15.09.2009 09:59
Чайке мила,търси винаги доброто и ще си щастлива.Много ти се радвам,че си точно такава...
цитирай
23. lagrima - Лошо сме устроение, ние хората, все ...
15.09.2009 10:19
Лошо сме устроение,ние хората,все търсим и търсим доброто...и все си казваме,че не може да има толкова мръсотия и лошотия на този свят...Не може,ама можеее...Всеки се опитва да се прави на всезнаещ и всеможещ,слага маската,за да се хареса уж,а в същото време не разбира,че лъже самия себе си..
Пожелавам ти по-малко маски да има е ежедневието ти!
цитирай
24. diso - Вече съм го казвал:
15.09.2009 10:28
Лицето е маска, а маската е лице -
човек от малък се учи чрез лицето да прикрева същността си,
а маската му дава свободата да изяви себе си.
цитирай
25. dorichela - Дисо,
15.09.2009 11:13
искрено се надявам да съм намерила границата, в коята да не съм мнителна,а положителна към новти запознанства и хора, които срещам, но не и толкова доверчива, че да ме имат за наивна!
цитирай
26. dorichela - Марио,
15.09.2009 11:14
ти най-добре знаеш, че го търся, малка лошотия такава :):):) Ако не го търсех, нямаше да ти простя първия ти коментар :):):) Ама ей го на, слабост си ми :)
цитирай
27. dorichela - Лагрима,
15.09.2009 11:15
и аз си пожелавам по-малко маски и повече да бъдем истински.... Доколкото можем! :)
цитирай
28. dorichela - Дисо,
15.09.2009 11:17
все си мислех, че с маската прикриваме същността си.. А лицето изразява кои сме.....
цитирай
29. diso - Дори, огледай се
15.09.2009 12:58
Сама казваш, че трудно се разпознават душите на хората, но нали виждаш лицата им - маски за душата...
А на маскен бал - хората, скрити зад маските, изявяват истинската си същност.
Виж и в блога - аз съм с маска, ти също. Може и да ни познават някои хора, може и да показваме и лицата си понякога, но се представяме чрез маската. Маската ни дава свободата да се изявим такива, каквито сме. Макар че аз съм много близо до образа си навън, в Реала. Сигурен съм, че и с теб е така. Но я си представи гадняра, които идва анонимен или маскиран и изсира едно голямо тролско л...о в блога ти като разваля настроението на много хора - може навън да е с маската на уважаван член на обществото, а тук да дава отдушник на истинската си същност.
цитирай
30. zdravka99 - Доброто съществува,
15.09.2009 13:31
стига да имаш търпение да повярваш. Ние по-бързо се обезверяваме, отколкото трябва.
Поздрав:)
цитирай
31. dorichela - Diso,
15.09.2009 13:33
аз и тук съм си такава, каквато съм по принцип.. Затова и съм в категория лични дневници, а не изкуство или нещо друго :)
цитирай
32. dorichela - Здравка99,
15.09.2009 13:34
ами пожелавам си повече търпение тогава и вяра :):):)
цитирай
33. kass - dorichela
15.09.2009 13:47
Дори ние рибите се славим с голямо търпение и вяра в доброто у хората, има хора обаче, които смятат че доброто не е за тях, отказват да приемат че притежават и добри черти в техния характер. Е, ако така са решили тяхна си работа, не сме длъжни да търпим до безкрайност, така че давай един - два шанса на човека да реши и ако не желае да се държи с теб както е редно му тегли една пловдивска майна, в крайна сметка никой не може да иска от нас да търпим какво ли не, в името на това, че искаме светът да бъде по-добър...
цитирай
34. dorichela - Кас,
15.09.2009 13:49
рибке.. така ме разбираш :):):):)
цитирай
35. анонимен - Въпреки разочарованията,
15.09.2009 14:05
аз знам за хората, в който съм видял добро, пак ще го видя :-)

\m/
//
цитирай
36. dorichela - Злика,
15.09.2009 14:07
много ми хареса коментара ти.... :):):) Благодаря :)
цитирай
37. rumi4ka - ne sum chela
15.09.2009 19:19
komentarite do tuk i se izvinyavam, ako povtaryam. i za shlyokavicata, sushto.
Mislya, che chovek ne moje da se promeni, nezavisimo ot razocharovaniyata. Ako si otkrit i vinagi tursish i vyarvash v dobroto, si takuv. Ako shte i hilyadi puti da se razocharovash. I mislya, che tova e po-dobroto, otkolkoto da trugvash sus sumnenie vseki put.
цитирай
38. dorichela - Румичка. . . . до тоя извод стигнах и ...
15.09.2009 19:21
Румичка.... до тоя извод стигнах и аз... по-добре с доброто напред, отколкото със съмнението.. ;)
цитирай
39. diso - Дори,
15.09.2009 19:37
dorichela написа:
Румичка.... до тоя извод стигнах и аз... по-добре с доброто напред, отколкото със съмнението.. ;)


ето това е!
Винаги съм мислил така.
Пожелавам ти достатъчно истински близки хора.
цитирай
40. dorichela - Дисо,
15.09.2009 19:38
аз близките си ги имам.... С годините са се доказали, говоря предимно за по-пресни запознанства.. :):):)
цитирай
41. diso - Ами давай по-весело тогава! К...
15.09.2009 19:42
Ами давай по-весело тогава!
Какви са тези мрачни настороения от сутринта!
Това да не е някаква "постболестна депресия" :)))))
цитирай
42. boristodorov56 - Струва си да вярваш в хората.
15.09.2009 19:44
Винаги.
Защото се обезмисля твоето съществуване.
Но дори и приятелството е користно,
иска да му се плаща със същата монета.
Затова цената е много висока - за едно и също нещо плащат двама души.
цитирай
43. dorichela - дисо,
15.09.2009 19:47
беше моментно състояние :):):)
цитирай
44. dorichela - Боре, така е.. :)
15.09.2009 19:48
Боре, така е.. :)
цитирай
45. rumi4ka - Znachi....
15.09.2009 20:34
Priyatelstvoto e suvsem drugo neshto. Tam davash, bez da smyatash. v momenta, koito se opitash da slojish na vezna - pishi go begalo.
цитирай
46. анонимен - dobroto y horata ne sy6testvyva-
15.09.2009 20:48
tova sa iluzii..

isc
цитирай
47. bogolubie - анонимен 46,
15.09.2009 22:41
как така доброто не съществува. Не ставай черноглед. Вярно е, че злото взе големи размери напоследък, но че не съществува, е прекалено казано. А и хората не са съвършени и не винаги могат да надмогнат слабостите си, особено, ако са отделени от Бога и не вярват в Него. Надали ти си във всеки момент и за всички хора добър! Преплетат ли се интереси, и най-добрия човек се оказва пречка, която трябва да се премахне и...
С поздрав: ЕСТИР !
цитирай
48. dorichela - Румичка,
15.09.2009 23:21
няма кантар там, наистина.... Не се мери и тегли...
цитирай
49. dorichela - Анонимен,
15.09.2009 23:22
намира се още....
цитирай
50. dorichela - Естир,
15.09.2009 23:23
"Вярно е, че злото взе големи размери напоследък, но че не съществува, е прекалено казано. "
Напълно съгласна!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dorichela
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3902610
Постинги: 496
Коментари: 14852
Гласове: 43612
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930