Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2009 00:57 - Мис
Автор: dorichela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8333 Коментари: 38 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Мис Свят, Мис България, Мис Еди-кой си град... И Мисис – също. Че и Мистър. Много красиви /а понякога и не чак толкова/ жени събрани на едно място. Радост за окото, не само за мъжкото, а и за всички дами, които не могат да кажат на черното бяло. Място, където се избира най-красивата ЖЕНА. Или мъж.. зависи от конкурса.

Само едни конкурси за красота не разбирам и това са детските такива. Всички деца са сладки, всички деца са красиви, всички деца са чаровни! Най-малкото, защото са деца и носят онази искреност и невинност, което ще изгубят малко след като навлязат в пубертета /или преди това!? :)/.

Не мога да разбера болните амбиции на някои родители да докажат, че отрочето им е най-красиво! Не, че има лошо да се гордееш с това, че детето ти прилича на малък ангел. Стига тези деца да не бъдеха мъкнати като експонати, гримирани с тежък сценичен грим, обличани в рокли и тоалети, които понякога не отговарят на възрастта им.

            Стигало се е до случаи, в които дори детските зъбки биват извадени и заменени от керамични такива, досущ като на холивудските актриси.. Е това вече нормално ли е?! При наличието на всякакви детски конкурси – за рисунка, песничка, стих, танц и какво ли не още, кому е нужно да се доказва, че едно дете е красиво!? Те всички са! Като малки цветя!

            Нужно ли е да погубваш детството им, да ги учиш да се усмихват фалшиво, да стоят като кукли, да знаят повече за прически и тоалети, отколкото истории за Мечо Пух или гоненицата например? Да пътуват хиляди километри за поредния конкурс, вместо да общуват с други деца и просто да се наслаждават на игрите си...

За всяко нещо си има възраст и мисля, че те заслужават нормално детство, а не да бъдат кукли на подиуми, за да задоволят болната нужда от доказване на родителите им!

 


П.П. Възмути ме едно предаване за това как подготвят децата за тези конкурси, бррррр..... Сигурно тренировъчните лагери са-по забавни от това!




Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - съученичка на сина ми
19.10.2009 01:23
ходи на такъв конкурс.
Върна се нацупена и каза: "Ми да, то си беше решено коя пикла да стане Мини мис".
Сигурно не ги е измислила сама тези думички.
цитирай
2. soleilelle - Дори, :), гледала ли си, , Little ...
19.10.2009 01:34
Дори ,:) ,гледала ли си ,,Little Miss Sunshine / Мис Слънчице (2006),, има го в замунда-та
във филма по един реалистичен начин са показани тези конкурси
то,пак възрастните са виновни,едно дете ще тича и ще си играе,няма да му хрумнат такива щуротии.това са все ,,игри,,на (с една дума) нас-голямите ,само че залога е ,,детството,,
ей,Дори,все сериозни замислящи теми пишеш,за което поздрави :)
цитирай
3. анонимен - Няма разлика между тези родители
19.10.2009 01:34
и онези ...............;):), които просят по улиците, прегърнали полуголите си отрочета в студа!
Ужасното е, че първите никога няма да го осъзнаят!
Както и вторите, но по други причини.
Много закодирано стана...
Лека нощ!
цитирай
4. dorichela - Анимо,
19.10.2009 01:52
дори и да не е уреден конкурса не виждам смисъл да се травмират отрано децата... А когато е нагласено, само да се разочароват излишно....
цитирай
5. dorichela - Солейче,
19.10.2009 01:53
да, гледала съм го филма :) И ми беше доста тъжно докато го гледам...
Колкото до сериозните теми, рядко ми се случва.. ;)
цитирай
6. анонимен - аз също,
19.10.2009 01:54
имат си детство за изживяване.
Обаче майки с болни амбиции - колкото искаш.
цитирай
7. dorichela - Тит,
19.10.2009 01:55
вторите го правят с една цел, докато първите имат някаква тяхна си болна амбиция... Не знам кое от двете е по-лошото в случая! :)
цитирай
8. dorichela - Анимо,
19.10.2009 01:56
жал ми е за това,че никога няма да разберат какво всъщност е детството... Аз като си спомня моето и ми става едно хубаво.... А те ще помнят грим, прожектори и надпревара..
цитирай
9. анонимен - и че всичко става с връзки -
19.10.2009 01:58
така им обясняват при неуспех.
Нямат вина дечицата, избор също нямат.
цитирай
10. dorichela - Анимо,
19.10.2009 02:14
аз знам, че те нямат вина.. Жертви са на болни амбиции
цитирай
11. malkiatprintz - Това е лудост, но са виновни и тези, ...
19.10.2009 06:36
Това е лудост, но са виновни и тези, които организират такива конкурси.... остава да разрешат и детското порно.... да не говорим, че има и друга (макар и по-малка вреда) от тези "конкурси": когато едно дете не бъде избрано, то започва да живее с мисълта, че не е красиво. Иди после му обяснявай каквото си щеш...
цитирай
12. kapricia - :о)))
19.10.2009 09:50
Подозирам, че и аз съм гледала същата реклама. Знаеш ли кое ме ужасява (буквално) в нея? Че това вече не са деца. Виждам лица на жени върху женско тяло. Вече остарели очи. Изскубани вежди, грим като на фолк-певица, изкуствени кичури... Все едно гледам "годеницата на Чъки", но в реално време. Мразя го тоя филм!!!
Всъщност самата аз се чудех дали да не спретна един постинг по темата, но просто не знаех как да го формулирам. :о)))
цитирай
13. nalik - Няма такова нещо като болна нужда от доказване
19.10.2009 12:37
Има си деца, които имат заложби за някакви неща.
И родителите, кото съумеят да съзрат тези умения и да дадат насока на детето си ще бъдат много доволни от резултата. Както ще бъдат доволни и техните деца.

Е, децата - може би след време.

Не е само въпроса за конкурсите за красота.

Един добър професионалист в сферата на изкуството се изгражда С ГОДИНИ!!! Разберете го.

Ако искаш да си добър в леката атлетика, или танците или, както в случая - в моделството - трябва да си пожертваш детството. Поне ако не винаги, то много често така се случва. Няма друг начин. Това е.

Жертваш си детството, за да може в зрялата си възраст да се възползваш от това, което си градил от дете.

Стига сте се лигавили.

Това, дето an2 ми каза,че модовете повечето са жени си е напълно верно. Зная що се кефите на този пост. Който не е лош. Но все пак има и друга страна в тия въпроси...

Мислете. Хубаво е да имате чувства, но и мислете. :)
цитирай
14. dorichela - Nalik,
19.10.2009 13:39
разбирам да е спорт, да е изкуство,да е каквото и да е!! Би дало много повече на едно дете! Нека... от 5 годишно да тренира, да рисува, да пее, танцува и плува или каквото и да е!
Но да носи грим? Да му правят прически и шият тоалети? Да седи изкуствено като кукла? Че какво по-хубаво има от едно усмихнато хлапе, дори омацано с кал? Това ми е мисълта...
Като порасне - да ходи по конкурси, когато вече е тийнейджър и започва да разцъфва женската / мъжествената страна, да... Но преди това просто не виждам смисъл!
П.П. Определено има нещо такова като болна родителска амбиция! И то не само по тези конкурси..
цитирай
15. dorichela - Фил
19.10.2009 13:41
това е другата страна на монетата... Че може и много да се разочарова.. Все пак има два варианта - другия е да се нахъса и да победи.. Но при тези конкурси не виждам как! Да е състезание за нещо да тренира, ама с тренировки по-красив не се става :) Освен да му сменят грима и тоалета, друго няма какво да се направи :)
цитирай
16. dorichela - Каприция, много точно казано!!!
19.10.2009 13:45
kapricia написа:
Знаеш ли кое ме ужасява (буквално) в нея? Че това вече не са деца. Виждам лица на жени върху женско тяло. Вече остарели очи. Изскубани вежди, грим като на фолк-певица, изкуствени кичури... Все едно гледам "годеницата на Чъки", но в реално време.

цитирай
17. nalik - Те децата не искат и на зъболекар да ходят.
19.10.2009 14:05
dorichela написа:
разбирам да е спорт, да е изкуство,да е каквото и да е!! Би дало много повече на едно дете! Нека... от 5 годишно да тренира, да рисува, да пее, танцува и плува или каквото и да е!
Но да носи грим? Да му правят прически и шият тоалети? Да седи изкуствено като кукла? Че какво по-хубаво има от едно усмихнато хлапе, дори омацано с кал? Това ми е мисълта...
Като порасне - да ходи по конкурси, когато вече е тийнейджър и започва да разцъфва женската / мъжествената страна, да... Но преди това просто не виждам смисъл!
П.П. Определено има нещо такова като болна родителска амбиция! И то не само по тези конкурси..


Няма значка. Дали ще са конкурси или спорт. Пак децата, за които толкова си загрижена, ще минат БЕЗ детство. Знаеш ли колко време отнема една тренировка по плуване? Знаеш ли колко пъти се тренира седмично? Знаеш ли между тренировки че си има режим? Същата работа е както с конкурсите! Абсолютно същата. Яде ти време и то много време. Ти нямаш време за нищо друго, разбираш ли го? Това, че ще си с красиво оформено тяло ли е големият плюс на спорта пред конкурсите?

Конкурсите ИЗГРАЖДАТ (както и спорта) ХАРАКТЕР, ДИСЦИПЛИНА, МАНИЕРИ, ПОХОДКА, ОТВАРЯТ ДЕТЕТО КЪМ СВЕТА, РАЗВИВАТ ОБЩУВАНЕТО.

Едно такова дете на 12-14 години вече е завършен възрастен. От там нататък пътят му към успеха е сигурен.

Децата като порастнат за конкурси ще е късно. Тогава вече трябва да я работят тая работа, да са се пласирали в индустрията, а не да ходят по конкурси. Конкурсите са нещо като репетиция. Много ясно, че неоформеното детско тяло не става за показване, а и не е много редно, де. Но не е в показването и красотата целта. Целта е да се ОТРАКАТ децата, да свикнат с напрежението и стила на работа. Кога ще има време да свикват като порастнат? Те тогава родителите им няма да могат да си позволят разходите по тях, а те тези деца вече и без това е трябвало да са готови вече да работят като модели, не да се учат тепърва.

Не разбирам защо лицемерно одобряваш РАННОТО започване със спорт и изкуство, а не одобряваш ранното започване с конкурси за красота? Все тая е. И двете неща са еднакво лоши или добри. Нали, зависи какво ти е мнението.

Единствено е кофти да започнеш рено с нещо, да съсипеш на детето ранните му години с тренировки или конкурси и после нищо да не стане. В счмисъл - да не се развие. Просто трябва да усетиш детето си. Да разбереш влече ли го тва или не. Има деца, дето от ранните си години искат да се доказват и да бъдат най-добрите. За тях са направени тия конкурси, не за родителите. Наистина е тъпо да го насилваш, не щото ще му е гадно на детето, а щото нищо няма да излезе, ако наистина не желае да прави това.

ПП

Те децата не искат и на зъболекар да ходят. Да вземем да им се съгласим. Ще им видим усмивките по личицата, нали? Е, верно без зъбки, ама пък ще са щастливи!
цитирай
18. dorichela - Налик,
19.10.2009 14:18
зъболекаря се грижи за здравето на зъбите им, а конкурса за красота - не! Нали.. има малка разлика!
Знам колко отнема една третнировка по плуване, по джудо, по тенис и по какво ли още не и все пак съм на мнение,че спорта би им дал много повече, отлкото това да бъдат клепани и ресани и преобличани като кукли :)
Не смятам,че конкурсите дават това, което описваш на децата..... Лично мнение :) А за целта не съм напълно убедена, че е за да ги отракат...
А за лицемерното, хич не е лицемерно, казвам си го право-куме-в-очи! Не е като да се правя,че ми харесва. Тогава би било лицемерно.
И все пак това си е моя блог и моето мнение :)
цитирай
19. panazea - Прощавайте за моите думи предварително!
19.10.2009 14:23
Тези конкурси са измислени от някой педофил ! А майките са толкова глупави и заслепени , че искат да участват в това.
Никой няма право да решава вместо децата. Те са достатъчно разумни , за да знаят , че не трябва да участват в такива конкурси!
Какво означават конкурсите?
Коя крава е най-дойната!
Кой бик е най-породистият!
Хора , бихте ли участвали в това?
Това ли са измеренията на човешката личност?
цитирай
20. dorichela - Панацея,
19.10.2009 14:29
по принцип нямам против конкурсите за красота, стига да не са за деца, в тях не виждам смисъл....
цитирай
21. nalik - нека това е твоят блог и твоето мнение
19.10.2009 14:48
но това, което четеш мисля е моят коментар и моето мнение ;P

+ това аз съм един от броящите се на малко повече от половината от пръстите на едната ръка блогъри, които поискаха да коментират препоръчаната ти публикация. малко повече уважение, моля. не стига това, ами и само тук, при моите коментари има някакво движение, дискусия. другото е потвърждаване на тезата ти. стига се и до подмазване. ама в дебрите на между блоговите отнонешеня айде да не навлизам. :)

Лицемерно е виж ся защо.

Няма значка. Дали ще са конкурси или спорт. Пак децата, за които толкова си загрижена, ще минат БЕЗ детство.
Пак, и при двете нещица дечицата остават без играчки-закачки и подобни детски изживявания.

Не е ли така? Или при спорта отиваш днеска, ако искаш, на тренировка, утре почиваш, после ако те устройва ходиш на състезание.... И така, лежерно то си става от само себе си???

Конкурса за красота се грижи за друг вид здраве.
Конкурса за красота, както казах, гради хирактер, дисциплина, ценностна система, дава опит. Нещо, което детето може и само да си изгради, ама друг път. Дааа... това става с времето, но кагото му дойде времето вече ще е късно, ако искаш да си успял в нещо - спорт, бизнес или друго... Ще си посредствен, което те отвежда на опашката и тия работи дето е трябвало да ги правиш като малък, щото е лесно с помощта на ваште - сега ако можеш, ще си ги правиш НАПЪЛНО сам. Или ако не щеш - на ти безперспективна офисна службица, или още по зле - на некой строеж да мъкнеш тухли и бетон...

А, бе, само жени тука говорят. Няма ли още некой мъж???

Нали статията е най-отпреде!

Само на мене ли ми е интересно?
цитирай
22. dorichela - Налик,
19.10.2009 14:55
аз уважавам чуждото мнение, но и държа на своето такова :) И тия коментари от вчера ти бъркат в здравето, ами пиши ми на лични.. :) Има я и тая опция.. :)
Та.. продължавам да твърдя,че спорта би дал много повече на едно дете, отколкото конкурсите за красота! :) И спорта гради характер и дисциплина, доколкото конкурса може би дори ги кара да бъдат малко претенциозни понякога, не мислиш ли? :)
цитирай
23. nalik - - дори, не ми се връзвай
19.10.2009 15:16
- дори, не ми се връзвай
11:46
за dorichela

все тая, всъщност. поне не го правиш нарочно ;)

това е от отговора ми за коментирането в собствени. сещаш се, дето ти писа по въпроса в един мой постинг.

знам, че не го правиш умишлено и това ми стига.

а преди това го бях отбелязал тук, но поради друга причина. за да подчертая слабия интерес (не се подигравам, а даже ми е гадно) към хубавата ти статия.

Виж ся, конкурса може да те направи претенциозен, ужасно капризен дори. Може да развиеш в себе си неподозирани способности да си интригант и подмазвач едновременно. И то точно заради тия конкурси.

Но, такава е работата на модела. Той от интриги и подмазване се издържа, един вид. То моделството и фотосесиите са субективна работа. Един не се харесал тук, ама другаде много му се кефат. После се окаже щото някой (колега) му подлял вода. Така е в тая индустрия.

И е много хубаво ако се нагодиш. Нещата стават песен.

Моделите от малки знаят какво да очакват от тая работа. Те си планират живота после кво ше праат. не се притеснявай за тях . Ще се оправят.

Въпроса ми е да не се сетанизира моделството като най-гадната професия на света. Това, че в БГ няма пари от тая работа и ония момичета се развяват полуголи по ревюта за да им дават повече пари като проститутки си и проблем на малкия пазар.

В чужбина се изтрепват да плащат на добрите модели и ония нямат време от Париж та до Милно и обратно. (лондон сега е на мода в модата. повече се тачи от милано, щото Армани се изцепи там нещо...)

като станат негодни за тая професия те вече са достатъчно навътре били в нея, че или

1. да стнат букери или нещо от сорта, асисенти на модели
2. ако имат талант и образоваие да се занимават с нещо друго. тук + е това, че са станали известни и лесно ще си намерт хубава работа.


За тези ранни занимания ние би трябвало май да говорим не за това, което дава на едно дете, а това, което ще даде на БЪДЕЩЕТО на това дете.

щото на момента, сама виждаш, нямаме позитиви от тия безкрайни уроци и ангажименти. детето се пренатоварва и му идва в повече от повече. но тоя товар после ще му осигури привилегии и по-лесен живот. и по-щастлив, надяваме се, но това е съдба...
цитирай
24. dorichela - Налик,
19.10.2009 15:53
не ти се вързвам :)
Интерес - неинтерес.. не е важен броя на коментарите,а колко хора са го видели. Дори и да не са написали нищо, а само да се замислят, пак е нещо :) Аз не гоня цели и аудитории... както мога да пиша за това, така мога да напиша и как не мога да си напомпя сама гумата на колата, щото винтила не е в ред..
Така че, който се е заинтересувал и го е видял, това е.. :) Който не.. здраве да е :)

"Виж ся, конкурса може да те направи претенциозен, ужасно капризен дори. Може да развиеш в себе си неподозирани способности да си интригант и подмазвач едновременно. И то точно заради тия конкурси.

Но, такава е работата на модела. Той от интриги и подмазване се издържа, един вид. То моделството и фотосесиите са субективна работа. Един не се харесал тук, ама другаде много му се кефат. После се окаже щото някой (колега) му подлял вода. Така е в тая индустрия.

И е много хубаво ако се нагодиш. Нещата стават песен.

Моделите от малки знаят какво да очакват от тая работа. Те си планират живота после кво ше праат. не се притеснявай за тях . Ще се оправят."
Това ми е идеята, защо от рано трябва да го сблъскаш с това? С интриги, подливане на вода, завист и т.н.... И не мисля, че това би дало нещо добро за в бъдеще :) По-добре да осъзнаят тия неща в тийнейджърска възраст, когато ще могат да го осмислят наистина...
И съм далеч от мисълта да се претоварва едно дете с каквото и да било!
цитирай
25. nalik - говорим само за кастингите
19.10.2009 16:26
аз съм бил статист, нещо доста далече от моделството, но принципът е същият.

и говорим само за кастингите. който е тръгнал да се занимава с актьорство, моделство, някакъв вид творчество, особено ако е по-така за отбрано общество (и борбата е за всеки един зрител, читател, фен) - ще се сблъска със сигурност с тия неща.

няма как. рисковете на професията, както се казва.

а ако детенцето както отрано ми се занимава с некви спортове дали не е по-вероятно да се контузи и да се осакати до живот?

във всичко има риск. хубаво е той да е преценен.

ние тука говорим за елитите, майче.

за децата на успелите хора и на тези, които не са успели, но им се иска да успеят чрез децата си.

да говориш, че едни родители насилвали децата да правят нещо против волята им означава автоматически да върнеш тия родители там, където им е мястото. в обора (образно казано).
да си надскочат боя единствено могат, ако от децата им излезе нещо. така че някои родители прибягват до такива мерки, или от други нечисти помисли. е с тва съм съгласен.
е за тва има спор тука в темата и известна доза неразбирателство. който не е разбрал това от постинга ти, той губи.

но темата е малко ограничена, защото такъв род усилия обикновено трябват, ако искаш да си нещо ПОВЕЧЕ като порастнеш. ако искаш да си си обикновен, средностатистически човек, с нормални доходи, семейство и стандарт - карай си я леко и лежерно, както другите.

за да отидеш нагоре трябва напън. нема как.
цитирай
26. dorichela - Налик,
19.10.2009 16:45
Аз визирах неуспялите родители, които искат чрез децата си да успеят :)
А колкото до риска, винаги го има - в спорта и навсякъде! Съгласна съм,че трябва да е премерен! Независимо дали ще са кастинги или друго... Но невръстните деца не мгоат да премерят този риск и родителите им го правят вместо тях.. Въпроса е,че някои мааааааааалко /!?/ злоупотребяват с това :)
цитирай
27. kapricia - ...
19.10.2009 17:23
Принципно не съм против конкурсите за деца. Но ключовите думи са именно "за деца". Тоест в такъв формат нямат място гримове, фон-дьо-тен, изкуствени мигли и букли. Детски конкурс би трябвало да оценява естествената красота на децата, а не коафьорските умения на майки с болни амбиции. Хубава рокличка - добре. Лъскави обувчици - също. Но брокатени сенки, руж, червило... Извратено е. Аз поне така мисля. Нали толкова пищяха, че на миските не трябвало да им се позволява да участват в конкурсите със силикон? Не било естествено. А какво естествено има в едно такова наклепано от глава до пети дете? Според мен не само не е естествено, а дори си е зловещо.
цитирай
28. dorichela - Каприция,
19.10.2009 18:23
"Детски конкурс би трябвало да оценява естествената красота на децата, а не коафьорските умения на майки с болни амбиции. Хубава рокличка - добре. Лъскави обувчици - също. Но брокатени сенки, руж, червило... Извратено е."

Именно!
цитирай
29. nalik - стискаме си ръцете!
19.10.2009 18:23
хубава дискусийка стана.
цитирай
30. dorichela - Налик,
19.10.2009 18:27
да, стана :) Стискаме си ръцете.
цитирай
31. mileidi46 - Bravo!
19.10.2009 20:30
Xubava diskusiq! Naistina!
цитирай
32. dorichela - Милейди,
19.10.2009 23:33
благодаря! :)
цитирай
33. rpatel - И аз съм чувала за тези конкурси и ...
20.10.2009 09:59
И аз съм чувала за тези конкурси и подготовката на децата за тях не е никак забавна. Защото повечето родители гледат на това адски сериозно и се стига до безумия, няма да ядеш еди си какво, че ще напълнееш или нямаме време да те оставим да се мотаеш, защото фризьорката ни чака, а и без това изоставаме с графика и дрън-дрън...
А да си чувала, че във Венецуела има специална школа, в която се подготват момичетата, които един ден ще представят страната на Мис Свят? Аз се чудех защо Венецуела печели толкова често, а то каква била работата. Тези момичета се избират още от деца и докато станат на възраст подходяща за конкурса са минали през сериозна подготовка. Как да се обличат, как да се гримират, че и дори през някоя малка пластична операция...
Преди време бях гледала филм за тази школа и какъв строг режим се налага на момиченцата там. Обаче те са горди и родителите им също, че са там, защото знаят, че дори и да не станат Мис Свят им предстои кариера на скъпо платени манекенки. Е, ако си бедно дете от предградията, но пък имаш красота, защо да не се опиташ да си подсигуриш бъдещето по този начин. Въпреки, че изглежда откачено. Но пък и в спорта е същото. Някога имах приятелки, по-скоро те бяха съседки и приятелки на най-добрата ми приятелка, три момичета гимнастички. Помня, че на рождения й ден, трите си деляха парче торта и много се притесняваха, че Нешка Робева ще ги накаже ако са напълняли! А бяха на 8-9 години! Това детство ли е? Какво да правиш за някои неща си трябват жертви! Лично аз също съм била от типа "заети деца", майка ми много държеше на това. В резултат от 5 годишна ходех на Алианс, на плуване, на 6 тръгнах на зимни кънки, но спрях балета... и в резултат сега мога да плувам, на кънки не съм се качвала от години, та вече не съм сигурна дали ще се справя, френският ми е пасивен, защото не съм го говорила от години, а за балета... хъм... с 10 кг по-малко може и да успея да изтанцувам нещо прилично. А това са само основните неща, на които съм ходила дълго. Иначе инцидентно съм ходела и на други неща.
Изобщо всичко си зависи от родителите, но в едно си права. Има родители, които пракаляват. Майка ми ме караше да ходя на какво ли не, за да нямам време за "глупости" както казваше, но поне не очакваше от мен чудеса. Е, освен с френския, но точно за това не го научих свястно. В 6 клас вече ми беше писнало да ходя сутрин на училище, следобед на Алианс, че и да имам два пъти повече домашни и уроци от другите и затова не се стараех много. И сега малко съжалявам за това, че си занемарих френския, но така се случи, че попаднах в английска паралелка и сега английският ми е на добро ниво.
Обаче не това беше идеята на този дълъг комента. Идеята беше да покажа, че няма лошо в това родителите да имат амбиции и да карат децата си да полагат допълнителни усилия, стига да не прекаляват и когато детето стане на определена възраст да му дадат право на избор дали да продължи или не.
цитирай
34. kapricia - Така е!
20.10.2009 11:25
Разбирам амбицията на някои родители (предимно майки) да пренасочат върху децата си надеждите, които някога са имали за себе си, но това с детските конкурси вече е добило размер на изстъпление.
Лично аз се радвам, че моите родители никога не са се опитвали да ми налагат неприятни за мен занимания. Ходех на школа по рисуване, защото исках. Попитаха ме искам ли на танци - отказах категорично и повече не ме питаха. Искаха да уча право, но аз реших, че литературата ме влече повече - и това и записах в университета. Изобщо... свобода на избора. Пълна. Всъщност, от 12-годишна са ме оставили изцяло аз да избирам накъде ще ми тръгне живота и не съжалявам. Нито пък те, доколкото разбирам. :о)))
Вярно, че за едно 3-4-5-годишно дете е важно да бъде направлявано, но не бива над него да бъде издевателствано по такъв начин, както очевидно се случва по тези конкурси. В края на краищата то все още не може да прецени дали това, което прави откачената му майка с него е редно или не, дали самото то го иска или не.
Може би е редно да се провеждат някакви консултации със специалисти по детска психология или...
цитирай
35. dorichela - pratel
20.10.2009 13:05
Но въпроса е да се усети границата! :) Ти си ходила на какво ли не, но с цел да се занимаваш... не непременно на всяка цена да станеш най-добрата :)
цитирай
36. dorichela - Каприция,
20.10.2009 13:08
на мен винаги са ми оставяли правото на избор, защото майка ми казваше "Не искам един ден да ми кажеш,че аз съм те накарала да правиш това и,че сега съжаляваш". Така,че.. :):):)
цитирай
37. rpatel - Права си, никой не очакваше от мен, ...
20.10.2009 13:42
Права си, никой не очакваше от мен, че ще ставам състезател по плуване или професионална балерина, но имаше моменти, в които ми тежше. След училище, вместо да ида да си играя с приятелчетата аз трябваше да ходя на плуване или на Алианс, а не винаги ми се ходеше. Обаче майка ми настояваще дори за плуването, с аргумента, че картата ми струва пари и това, че ме мързи не е извинение. А с Алианса беше дори по-строга. То си беше точно като ходенето на училище. Само не беше всеки ден, а 3 пъти седмично. Но си имаше уроци и домашни и бележник с оценки... всичко. И точно за това не го и завърших. В 7 клас ми дойде прекалено. Нямаше как да ходя на училище, на Алианс и в същото време на частни уроци за да се подготвя за кандидатстване. И зарязах Алианса.
Та идеята ми е, че и моята майка беше от тези амбициозните, което до определена степен не е лошо, но си има и негативните страни. Сега като се замисля още от 5-6 годишна животът ми беше свързан с тичане и гледане на часовници и вечното подканяне от страна на майка ми и баба ми да побързам, защото закъсняваме. Честно, може и да е било полезно за мен всичко това, обаче и до днес немога да го възприема за какво е трябвало майка ми да ме натоварва чак толкова много още от такава ранна възраст. Но пък има го и обратното. Познавам момиче, което изведнъж реши, че иска да става професионална танцьорка, но й обясниха, че е късно и е трябвало да започне с танците на 5, а не на 15. И тя се сърдеше на майка си, че не я е записала на танци като малка. Просто всичко си е относитално. Важното е всички тези неща да се правят с любов и желение, а не за да се задоволят нечий амбиции. Защото ако нямаш желание да станеш състезател, примерно, и от 4-годишен да тренираш пак няма да се получи и ще търсиш първата възможност да се откажеш. Защо същото да не е и с моделството. познавам момиченце, което е само на 5, обаче е такава кокетка, че си мисля, че би била щастлива още от сега да стане модел. Само дето майка й няма такива намерения. :-) За това е най-добре преди да тръгнете да налагате каквото и да е на децата си, да видите дали ги влече или не. Дори и на 5 едно детенце може да си каже дали му харсва да прави нещо или не и ако каже не няма смисъл да го насилвате повече. Просто не това е неговото призвание.
цитирай
38. dorichela - Определено има негативни страни ...
20.10.2009 14:07
Определено има негативни страни това напъвана... И едно е достатъчно, а алианс, плуване и уроци стават като че ли в повече :):):):):)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dorichela
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3897665
Постинги: 496
Коментари: 14852
Гласове: 43612
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930