Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2009 07:58 - Поколенията и аз
Автор: dorichela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 17517 Коментари: 32 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
          Ценностна система. Ще ти кажа каква е моята - семейство, сигурност, уважение към хората, които го заслужават. Доверие. Което се печели. Но и се губи. Понякога се печели отново, но не винаги. Вяра.
          Не съм разбирала. Може би ти не ме разбираш. С годните всичко се мени. Да, станала съм цинична и си има причини за това. Но не съм изгубила вътрешните си ценности. Знам какво искам и ще направя всичко, за да го постигна. Дори и да не е тук.
          Не милея за "онова време", защото твърде малко съм живяла в него и нямам ясна представа. Но доколкото чувам, малко са тези, които милеят за него. Не живея на стари лаври за стара слава. Но не отричам значимостта на велики личности и техните саможертви и борби.
          Днес не сме такива. Аз не съм. И сама не мога да бъда. А като се огледам, не виждам много поддръжници до мен. Може би е оправдание, може би такива ни направиха, може би ние сами се направихме такива. Занижихме показателите и ни манипулират по-лесно. На някои им светка, на други - изобщо.
          С всяко следващо поколение нещата стават все по-отчайващи. Дано да греша. Но като гледам моето и тези след мен, натам отиват нещата. Как да се бориш за нещо, което не си видял, за което не си сигурен, че е било така? Знаеш какво искаш, как трябва да бъде. Но не се получава. Защо? 
          В крайна сметка кой го е грижа за теб? Ако сам не се погрижиш? Съединението прави силата. Но нямаме сили да се съединим. Страх, несигурност. Стотици причини, оправдания ще кажеш. Сигурно. Не ми харесва как живея сега и ще го променя. Но за себе си. Не мога да променя живота на всички останали, ако те сами не го поискат.
          Птичка пролет не прави. Трябва ято. Но докато идеологията е "Не е важно аз да съм добре, а той да е зле", това ято няма да отлети, защото ще се каляме взаимно, докато тези, които трябва да каляме, ще са недостижими във висините.




Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miaa - Добро утро, Dorichela! Всяко ...
16.12.2009 08:38
Добро утро,Dorichela!
Всяко време има и своите изисквания.
Нужно е и себеуважение, желание да помагаш и даваш състрадание и подкрепа на хората, които имат нужда от това-болни,възрастни, деца, самотни жени..
И ако всеки от нас проявява разбиране и толерантност към хората около себе си, нещата ще тръгнат в правилната посока.Не можем да искаме , а да не даваме нищо от себе си.За мен най- важно е да оправим отношениато помежду си.
Прекрасен постинг, поздрави!
цитирай
2. dorichela - миаа,
16.12.2009 08:39
"Не можем да искаме , а да не даваме нищо от себе си.За мен най- важно е да оправим отношениато помежду си."
Толкова си права!! Но всичко идва от семейната среда като начало, после от обкръжението като по-големи, докато се формира един характер и изгради своето мнение.
цитирай
3. teachme - Дори,
16.12.2009 08:58
хубаво е, че знаеш какво искаш...
още по ще е и да знаеш как да го постигнеш:)
цитирай
4. gothic - Трябва ято. Ято, не стадо, нали? ...
16.12.2009 09:02
Трябва ято. Ято, не стадо, нали? Хубав ден ти желая!
цитирай
5. dorichela - Tийч,
16.12.2009 09:05
пробваме варианти, докато стане :)
цитирай
6. dorichela - Готик,
16.12.2009 09:06
Ято, ято.. :) Хубав ден и на теб!
цитирай
7. miaa - И като добавим и манталитета ни, ...
16.12.2009 09:07
И като добавим и манталитета ни, направо се отчайвам. И въпреки всичко има решение, нужно е промяна на мисленото ни.
Никой няма да дойде да ни оправи нещата, ако ние не си ги оправим...
цитирай
8. dorichela - миаа,
16.12.2009 09:08
този балкански нрав идея нямам ка ще си го изкореним :)
цитирай
9. bambola - добро утро, хубав постинг, звучи като план :)
16.12.2009 09:43
май точно там е номера, все се опитваме за изкореняваме да променяме из основи, не вярваме че стадо бизони е по-опастно, много по-опастно от ято бели гълъби :), виним манталитета, традиционалността, овчата памет :) какво значение има кой е виновен.
Казваш сигурност, тя идва само със свободата, а бедните уви рядко могат да бъдат свободни, иначе е добре, прекрасно е че искаш да ти е добре, за това няма значение какво е било и ще бъде, важно е какво е днес най-много утре и как ще си го направиш:)приятен ден :)

цитирай
10. djgator - dorichela
16.12.2009 10:21
Проблемите в нашата страна са дълбоки, отгоре се вижда само върха на айсберга..... Според мен повече хора трябва да поработят в чужбина, да видят други нрави и правила и после да пренесат това у нас.
цитирай
11. kass - Дори,
16.12.2009 12:22
така като гледам и слушам всички сме все за промяна, обачеее тя не настъпва или пък кой знае, може би толкова бавно, че чак не я усещаме... :)
Поздрави...
цитирай
12. malkiatprintz - А може пък тук да е разковничето, ...
16.12.2009 14:40
А може пък тук да е разковничето, Дори: ако всеки се погрижи за себе си (без да пречи на останалите), тогава всеки ще стане по-добре, а оттам и всички заедно ще сме по-добре, само че нещо и това не се получава както трябва...
цитирай
13. tit - Много птици могат да бъдат ято,
16.12.2009 14:58
само ако имат обща цел и летят, без да си пречат!
Иначе са група за отстрелване! Въпрос на време е да дойде твоя ред! /да пази Господ - говоря риторично!/
Мен лично също ме вълнува въпросът - как да променя живота си, без да засягам някой друг! Приказката, дето всяко щастие се гради върху чуждо нещастие гложди, да ти кажа!
цитирай
14. dorichela - Бамбола,
16.12.2009 16:25
ами ако ние самите не се помъчим малко да си го променим,а все чакаме на другите... няма как да стане :)
цитирай
15. dorichela - Диджи,
16.12.2009 16:27
аз щото видях какво е навън и колко уредено е всичко, затова ми е така гадно тук :( Трудно ще се наложат нещата отвън да заработят тук...
цитирай
16. dorichela - Иве,
16.12.2009 16:28
така се надявам да настъпва! Но всичко, което виждам е как хората бягат. И на мен ми се бяга. Дали съм мазохист да остана и да се мъча да направя нещо тук? Страхливка ли съм? А герои ли са тези, които остават? Не е ясно...
цитирай
17. dorichela - Фил,
16.12.2009 16:30
ама кофтито е,че някой дори и да направи нещо, да успее, всички ще му завиждат и никой няма да се зарадва за него. И вместо да се помъчим да достигнем нивото му, се опитваме да го принизим до нашето... Аз се радвам на хората, които успяват. Но не знам дали аз ще успея... ако не, ще пробвам другаде, докато успея, нали знаеш..
цитирай
18. dorichela - Тит,
16.12.2009 16:33
не знам как бихме могли да пречим на някой, когато се борим за нашето си... Ако е по честния начин, рабира се. Иначе по нечестния ще засегнеш много и всеки ще те дърпа надолу... Обща цел сигурно имаме... Да сме добре. Но дефиницията за добре е съвсем различна за всеки отделен човек :) Така че, далище се обединим в една посока и кога.... Не се знае.. На мен ми е интересно дали някой може да обедини народа по някакъв начин да го стимулира, за да погледнем в тази една позока и как и с какви цели може да се постигне това?
цитирай
19. krotalka - Дори,
16.12.2009 20:44
въпреки чесъм стара, никога не бързам да давам оценка на сегашното поколение. Припомням си моята младост и как възрастните ни критикуваха и викаха - "Това поколение на нищо не прилича, ние едно време....и т.н." Всяко поколение е различно! Всяко поколение има различна ценостна система. Такъв е живота, просто нещата се менят. Добре е че имаш цел! Съсредоточи се върху нея и направи всичко възможно да я постигнеш! Желая ти успех!
цитирай
20. dorichela - Кроти,
16.12.2009 20:54
благодаря ти за милите думи! :)
цитирай
21. soleilelle - :) ей, Дори, може би да не е следва...
16.12.2009 23:29
:) ей,Дори,може би да не е следващото или това след него,но съм сигурна ,че ще се появи поколение млади българи,което...което ще започне на чисто :)
цитирай
22. анонимен - Виждаш ми се
16.12.2009 23:54
старомодна :-P

\m/
//
цитирай
23. dorichela - Солейче,
17.12.2009 08:39
а дано :):)
цитирай
24. dorichela - Злика,
17.12.2009 08:41
пробвах се да съм модерна, ама не ми отива :):):)
цитирай
25. malkiatprintz - Така и трябва, Дори :)
17.12.2009 11:59
Така и трябва, Дори :)
цитирай
26. dorichela - Фил,
17.12.2009 16:41
а после знаеш плана къв е.. :):):) За саундтрака сме се разбрали :D:D:D:D Ще ни тропат по вратите!
цитирай
27. universalnite000 - Няма начин да се успокои положен...
19.12.2009 16:41
Няма начин да се успокои положението, тъй като едва малцина знаят истината за истинската ситуация. А най-трагичното е, че когато изнесеш на хората някои истини, повечето започват да ти се подиграват ....
цитирай
28. dorichela - универсалните000
19.12.2009 17:20
де да я знаехме всички :)
цитирай
29. universalnite000 - Бих предложил нещо в тази връзка, ...
19.12.2009 17:34
Бих предложил нещо в тази връзка , поне като за начало : Силата, която наричаме "Бог" , не е онзи приятел с брадата, седнал на трона си . Тя е Единното Съзнание, което е сътворението: стената , небето , водата , ти , аз - всичко е "Бог". Всички ние сме капчици в океана на съзнанието. Ти си аз и аз съм ти. Ние сме едни други, всички аспекти на едно и също цяло, част от един и същ безкраен поток от енергия. Видимите разлики между нас са илюзия.
цитирай
30. dorichela - универсалните000,
19.12.2009 17:35
Само,че последното нещо, което сме българите е "единен народ" :)
цитирай
31. universalnite000 - Има го този момент, но това се дължи и ...
19.12.2009 17:47
Има го този момент, но това се дължи и на извечният стремеж да се намери "силния" човек, който да води и едва ли не да казва кога да се диша. А по този начин се унищожава потенциала, който всеки притежава. Ако тук успеем да променим този мисловен модел - може да се излекуваме от сегашното положение .... Дано !
цитирай
32. dorichela - универсалните000,
19.12.2009 17:49
когато спрем да разчитаме някой да ниоправи, тогава сами ще се оправим! И когато спрем да завиждаме на успелите,а се помъчим да успеем и ние, тогава ще се получи :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dorichela
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3900135
Постинги: 496
Коментари: 14852
Гласове: 43612
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930