Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.08.2010 00:33 - Парите и тяхната стойност
Автор: dorichela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12903 Коментари: 71 Гласове:
41


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Само този, който не си вади парите сам, не може да оцени стойността им. Или поне тези, които ги вадят с труд, а не с измама. Все още има и такива хора :)
     Забелязала съм един дразнещ факт - презрението към стотинката. И монетите като цяло. Едва ли не ги нямат за пари. Особено по автобусите. Няма да забравя намръщените контрольорки, които при вида на стотинки те гледат с онзи злобен поглед казващ "Бе, ти кво ми даваш??". Недай си боже да са от жълтите.. Направо биваш анатемосан! Но това не им пречи като ресто да ти наблъскат една шепа такива, ако си имал неблагоразумието да дадеш 2 или 5 лева. Угодия няма.
     Одеве, отивайки до магазина ми направи кофти впечатление клиентката след мен. Докато чаках да ми опаковат покупките и прибирайки рестото си, което се изразяваше в купчинка от 20 стотинки, равняващи се на 8 лева, момичето зад мен вдигна такъв скандал, че искат и на нея да й върнат стотинки, направо не можех да повярвам.
     "Ама, ти нормална ли си, как ще ми върнеш 5 лева на стотинки по 20! Къде да си ги завра?". Имах много добро предложение за нея къде точно да си ги завре, но си замълчах. Продавачката най-културно се извини, че няма по-едри, с които да й върне и й предложи, ако иска да си върне покупката, а тя да си вземе цялото 10 лева, който беше дала.
      Тъпо ми стана. Какво значение има че ще ти даде 5 лева на стотинки. Ако ще и по 5 стотинки да са, пак са пари, не губят стойността си! Вярно е, че малко ще ти понатежат в джоба, но все ще платиш нещо с тях! Ако щеш и цигарите..
      Нима ще те върнат, ако платиш със стотинки? Доколкото знам са си валидни и са в обръщение. Ако някой толкова не му трябват, да ги дава на мен, аз ще ги събирам в някоя бутилка от минерална вода и човек би се изненадал какви суми могат да поберат! :) Мен не ме е срам да имам стотинки...
     


Тагове:   стойност,


Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - И аз не се сърдя.
08.08.2010 00:42
И без това ще ги похарча, нали :))) Здравей, Дори!
цитирай
2. dorichela - Тили,
08.08.2010 00:44
ами така си е... Пари са си пак. Нищо, че сега имам един джоб да ми дрънка, утре ще ги оползотворя. От дребни винаги има нужда :)
цитирай
3. bregovi4 - Ха ха!.. :)
08.08.2010 00:47
Разсмя ме с това ,,завиране,,!:) А аз дори и стотинка от земята вдигам - беше ми казал един - не си подминавай късмета! и аз го взех насеризно..
А като ми се насъберат повечко, в кварталния магазин ми ги приемат с голяма охота!
Все са си пари! :)
цитирай
4. gothic - На такива - само завиране!
08.08.2010 00:54
На такива - само завиране!
цитирай
5. dorichela - Брегович,
08.08.2010 00:54
много добра идея имах къде точно да си ги завре, ама нали съм културна /хаха/, си замълчах :)
цитирай
6. dorichela - Готик,
08.08.2010 00:56
ами като не ги ценят по предназначение.... Тъпо е, щото беше младо момиче... Ама то си е за нея..
цитирай
7. bregovi4 - Заподозрях аз
08.08.2010 01:00
посоката на мисълта ти, но като добре възпитано момче си помълчах! :)))
цитирай
8. dorichela - Брегович,
08.08.2010 01:07
не върви да наливаш акъл на непознати... те като си го нямат, полза никаква :)
цитирай
9. bregovi4 - Баш тъй си е
08.08.2010 01:15
поспожичке! Но в този ред на мисли, то и на познати не винаги върви..
Не е *** да го набиеш! ;)
Туй то!
цитирай
10. dorichela - Брегович,
08.08.2010 01:16
хехе така е... Дори не бях достатъчно лоша, за да й пожелая един ден да може да оцени стотинките, защото, за да го направи, трябва да остане и без тях... :)
цитирай
11. mitternacht - ...
08.08.2010 01:44
Дори 20 стотинки са пари, все пак това е една вафла примерно- а има хора, които дори това не могат да си купят, защото нямат и толкова стотинки! Ужасно е... как всичко се крепи на парите.
цитирай
12. dorichela - Бубу,
08.08.2010 01:46
така е... 20 стотинки са си 20 стотинки, както и да ги погледнеш...
цитирай
13. malkiatprintz - Това е добра възможност за бизнес, ...
08.08.2010 03:18
Това е добра възможност за бизнес, Дори: "Уедрявам дребни стотинки в банкноти - курс 2 : 1,5" :) От мен имаш ръчната количка :)
цитирай
14. mglishev - Много правилно :)
08.08.2010 03:39
Аз от дете си ги тача. Всъщност и аз като Карлсон смятам, че най-добрите пари са петачетата.
цитирай
15. injir - Винаги ни изненадваш с темите си. За ...
08.08.2010 06:57
Винаги ни изненадваш с темите си. За малките големи неща! :)
цитирай
16. hristam - И на мен ми е все тая
08.08.2010 09:00
как ще ми върнат рестото, но за някои хора монетите просто не са удобни за съхранение. За мен дразнещ би бил не факта, че въпросната млада жена не иска монети, а че се държи грубо. Такова едно държание превръща дреболиите в същинско бедствие с негативизма си.
цитирай
17. karambol5 - Дори, в последно време много си м...
08.08.2010 09:29
Дори , в последно време много си мисля за стотинките - жълтите . Събрал съм два плика с тях ,защото се мусят ако се опиташ д аплатиш с такива . Не им се брои.
Имало е и случаи ,в които съм сичакал и едната стотинка д ами върнат в магазина. Не ,че толкова ще забогатея с нея ,но ако не ми достигне една / дано да не се случва / няма да ми дадат покупката. За това реших д аги церя онези ,които с еослушват д ами върнат тази една стотинка. Давам им подрядъчно количество от по една и две :) Все пак ,както казваш ,те са законно рзплащателно средство. Все още.
Така и ще се оттърва от количеството натрупани жълтици :))))))))))))))))))))))
Инак ,ако ми върнат на стотинки - ами какво от това ;)))) На който не му харесва - да си завре .....ъъъъъ..където иска ;))))))))))))))))))))))))))
Поздрав :)
цитирай
18. atanaskl - dorichela
08.08.2010 10:20
Ехаа... Тва е то отношение...Не толкова към парите, а към човека отсреща. Вечно недоволна лигла си имала честа да срещнеш.Честито.
цитирай
19. анонимен - а аз НЕ вдигам стотинка от земята. . . ...
08.08.2010 10:48
а аз НЕ вдигам стотинка от земята....понеже е дяволска работа,не е късмет да вземеш това което някой друг е загубил....почти същото е и с тотото,само че там дават пари с надеждата да спечелят...
цитирай
20. анонимен - До karambol5
08.08.2010 12:03
Зависи, аз понякога си вземам, понякога не, случвало се е 1 - 2 стотинки да не ми стигат, и съм нямал проблем, но пък аз си пазарувам и от кварталните супери и ме познават и сигурно затова не са ми правили проблем ;)
цитирай
21. анонимен - abdul
08.08.2010 12:09
Бахти тъпотията... Мислех че ще прочета нещо малко по задълбочено...Good point имаш иначе за парите :-)
цитирай
22. анонимен - Хахаха:)
08.08.2010 13:22
Усмихна ме Доричела:).Аз пък не бих имал нищо против всеки жител в България да ми даде по една стотинка:))).Иначе съм виждал ученици да се замерят с по 10 стотинки...
цитирай
23. анонимен - аХтобуси - контрольорки. това не е ...
08.08.2010 13:27
аХтобуси - контрольорки. това не е за София писано.
иначе спазвам една максима - винаги да нося дребни пари.
особено ми харесва отговора на бакшишите - Не,ам да върнем.
с надеждата им че при 4 лв сметка примерно да му оставиш и другите.
и повечето ги оставят. щот са б...ци.
едно време като карах имах една клиентка - журналистка В. Д...ва, знаеше си курса и винаги плащаше само със стотинки.
цитирай
24. razkazvachka - Англичаните казват:
08.08.2010 13:54
Take care of the penny - the pounds will take care of themselves.

и техните пари са най-скъпи.
цитирай
25. анонимен - идея
08.08.2010 14:53
Защо си мислите че няма изход за това, жестоко се заблуждавате белите държави и това са измислили как ли? Много лесно в всеки голям магазин има машина за броене на монети изсипваш ги с торбата и си чакаш за 5 минутки ти излизат банкнотите е и......няма важни няма нацупени само доволни хора.Никой не се срамува от монртки а чинно си ги сабира и отнася в магазина никой не се е направил на важен никой не се замислил монетите пари ли са или не.Но както винаги това в Бг пак няма да се случи и пак ще си броим монетките и разнасяме тежкия метал в джоба.
цитирай
26. анонимен - Мисля, че забравихме
08.08.2010 15:43
Мисля, че забравихме какво е това "портмоне"! Май произлизаше от френски и означава нещо, което ти "носи монетите"! Тези, които не са се научили да ценят стотинката трудно задържат левчета! Повечето от нас вероятно са били "на Запад". Някой да е видял клиент да оставя на касиерката в магазин монети за "бакшиш"? А за някои нашенци - и бедни и богати едва ли не е срамно да си приберат стотинките!
цитирай
27. diso - Стотинка по стотинка. . . и една с...
08.08.2010 16:16
Стотинка по стотинка... и една сутрин се събуждаш с джакпота:))
цитирай
28. dorichela - Фил,
08.08.2010 17:08
давай ръчната количка и да започваме :):):)
цитирай
29. dorichela - Мглишев,
08.08.2010 17:09
много е прав Карлсон и не само за петачетата :):):)
цитирай
30. dorichela - Инжир,
08.08.2010 17:13
просто впечатления разни :):)
цитирай
31. dorichela - Христам,
08.08.2010 17:16
то и на мен не ми е любимото да си мъкна един джоб стотинки, ама в смисъл, приех го с усмивка, доколкото това момче реагира пресилено.. И то доста. Все пак става въпрос за пари, каквото и да е, не й връщат обелки.. нали така :)
цитирай
32. dorichela - Карамболче,
08.08.2010 17:17
това ми напомня за човека, който му бяха надписали сметката за тока в енергото и си я беше платил само с жълти стотинки по 1 и по 2 :):):):):) Пази ги за такива случаи, хо хо хо :)
цитирай
33. dorichela - Атанаскл,
08.08.2010 17:18
хора всякакви.... А лигли под път и над път :) Ама да се спасяват :)
цитирай
34. dorichela - Анонимен 19,
08.08.2010 17:20
аз пък знам, че е късметче, дори и 1 стотинка да е, защото което не е било късмет за един, може да е късмет за друг :)
цитирай
35. dorichela - Анонимен 20,
08.08.2010 17:22
няма да забравя един път с колегата се връщахме от командировка, ама скъсани от всякъде, имаме 2-3 лева на стотинки и той отива да взима сандвичи и не ни стигна точно една стотинка и уважаемата госпожа на будката си взе единия сандвич и го заменихме за някакъв кроасан или нещо такова.... Направо се опулих :)
Така че, нищо не може да ме изненада вече.. :)
цитирай
36. dorichela - Анонимен 21 /Абдул/,
08.08.2010 17:23
понякога и плитките неща са доста дълбоки, зависи откъде ги гледаш :)
цитирай
37. dorichela - Вострото,
08.08.2010 17:24
и аз не бих имала нищо против... А учениците... има време да оценят 10-те стотинки.... :)
цитирай
38. dorichela - Анонимен 23,
08.08.2010 17:26
за Пловдив става дума. Иначе няма лошо в това да си носиш дребни, аз също винаги имам, но се случва да останеш и без и тогава всеки "нема да върне".. :)
цитирай
39. dorichela - Разказвачка,
08.08.2010 17:27
ами много добре са го казали хората :):):)
цитирай
40. dorichela - Анонимен 25,
08.08.2010 17:28
и аз съм ползвала такава машинка, която ги отсява през едно като сито и ги брои, но там където я ползвах, излизаше като касова бележка със стойността и отиваш на касата и ти я осребряват, наистина много удобно!
цитирай
41. dorichela - Анонимен,
08.08.2010 17:29
на мен от стотинки редовно ми се късат преградките в портмонето и затова си ги метлея из джоба :):) Но дори там си ги ценя и не ме е срам да си прибера рестото от стотинки в магазина :)
цитирай
42. dorichela - Дисо,
08.08.2010 17:30
ами така си е :) Пробвай в една тубичка от минерална вода да ги събираш..за година да речем, ще си приятно изненадан от крайния резултат :):):)
цитирай
43. dengubara - Аз пък си имам прасенце-касичка!
08.08.2010 17:46
Все е празно!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
44. dorichela - Денгубара,
08.08.2010 17:52
да ти събирам стотинки? :)
цитирай
45. анонимен - Forbidden-one
08.08.2010 18:18
ПАри са ама като ми ги наблъскат толкова и ми падат гащите от портфейла! НЕ е нужно да носим по 1-2 кг отгоре!
цитирай
46. dorichela - Анонимен 45,
08.08.2010 18:20
е, ся веднъж ако се случи да носиш 1-2 кила отгоре, какво толкова :)
цитирай
47. diso - ами така си е :) Пробвай в една туб...
08.08.2010 19:52
dorichela написа:
ами така си е :) Пробвай в една тубичка от минерална вода да ги събираш..за година да речем, ще си приятно изненадан от крайния резултат :):):)

Дори, броил съм съдържанието на пластмасов буркан от "гранулиран чай" - само жълти - над 150 лв:))
цитирай
48. inel379 - Събирането в бутилка или тубичка винаги си е било добра идея!:)
08.08.2010 20:24
И бързо се събират...че многото стотинки късат портмонето:)
Изнервени и ядосани по презумпция хора си има навсякъде край нас!
От нищо правят скандал!
Ама и ти си случила на възпитана продавачка в магазина! Защото те пък понякога са чудо невиждано.
В живота ни всичко е важно! Особено добрите взаимоотношения!
Колко много неприятни емоции спестяват...
И...настроението повишават!:)
Ведра седмица за теб, умнице!:)))
цитирай
49. lado - Здрасти! Айде и аз да се разпиша. ...
08.08.2010 21:16
Здрасти! Айде и аз да се разпиша. Монетите все пак имат поне стойността на метала в себе си, докато хартиените - ако стане нещо ....и печката не можеш да си запалиш с тях. Имаше по Виденово време ли ,по Луканово ли беше, един период, вкойто 1 лев в монети по 1, 2, и 5 стотинки струваше два,три пъти повече на метал.
цитирай
50. dorichela - Дисо,
08.08.2010 22:17
а представи си 5 или 10 литрова туба от минерална вода :)
цитирай
51. dorichela - Инел,
08.08.2010 22:18
наистина изключително възпитана и добронамерена продавачка. Но те по принцип трябва да са такива, колкото и да е трудно да се постигне, когато работиш с хора. Но пък на милите продавачки им се падат шантави клиенти. Като споменатата госпожица :)
цитирай
52. dorichela - Джим101,
08.08.2010 22:19
благодаря за коментара, напълно споделям мнението ти :)
цитирай
53. dorichela - Ладо,
08.08.2010 22:22
спомням си го този момент, май точно след това, когато деноминираха лева, направиха и стотинките по-малки, защото сигурно помниш 1,2,5, и 10 метални лева, които си бяха направо огромни :)
цитирай
54. lado - спомням си го този момент, май точно ...
08.08.2010 22:26
dorichela написа:
спомням си го този момент, май точно след това, когато деноминираха лева, направиха и стотинките по-малки, защото сигурно помниш 1,2,5, и 10 метални лева, които си бяха направо огромни :)

Точно така, добре си спомняш!
цитирай
55. dorichela - Ладо,
08.08.2010 22:31
спомням си, защото новите левчета и стотинки ми се струваха доста дребнички :):):) Банкнотата от 1000 лева беше една хубава голяма и зелена, а после... малка и оранжева :):)
друсаше ме като малка някаква нумизматична зарибявка и още си пазя най-различни монети и банкноти. Дори сега имам едни нови 20 лева, които доста приличат на евро, от 2005-а са, но наскоро ми ги подариха. Доста хора не вярват, че са истински, защото никъде не са ги виждали :) Ето, намерих и линк - http://numizmatikaonline.hit.bg/picture/20lv_1920-b.JPG
цитирай
56. анонимен - ОПРЕДЕЛЕНО ОБИЧАМ ПАРИТЕ....
09.08.2010 00:20
...НО, ТЕ НЕ СА ВСИЧКО В ТОЗИ ЖИВОТ!!!!!
ИМА , УЖАСНО МНОГО НЕЩА ,..........КОИТО НЕ СЕ КУПУВАТ С ПАРИ!

АЗ СЪМ , ЕДНОТО ОТ ТЯХ!
АДСКИ МИ ХАРЕСВА ТОВА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
57. dorichela - Анонимен,
09.08.2010 00:23
парите са средство, с което да живееш нормално, и аз ги обичам дотолкова, че да не ми създават проблеми... Затова и ги ценя. Всичко отгоре е излишно :)
цитирай
58. bigbrother2 - Здрасти!
09.08.2010 13:48
Аз докато видя.. и сте изхарчили всички думи за парите:)))
Имайте хубави думи, приятели, здраве и ... много хиляди стотинки!
цитирай
59. dorichela - Бигбро,
09.08.2010 18:44
благодаря :):) Да ти се връща :):)
цитирай
60. dengubara - Дори! Събирам всеки ден! После на някой му трябват за нещо си и - горкото прасенце -
10.08.2010 15:03
вече е с капаче...
цитирай
61. dorichela - Денгубара,
10.08.2010 15:06
хаха, ами поне не го чупите.. :):):)
цитирай
62. kass - dorichela
10.08.2010 17:36
стотинките били нищо??? Питай сина ми дали са нищо, повече пари и от мен има събрани на стотинки понякога, после ме черпи сладолед с тях.
цитирай
63. dorichela - Иве,
11.08.2010 00:11
ами ето, знае детето :):):) Да ви е вкусен сладоледа!! :)
цитирай
64. makont - Навремето със събраните стотинки от спестени закуски
12.08.2010 10:56
си купих колело "Балканче" ( е други хора съвсем забогатяха). А за "завирането " си права, друго нещо си е възпитанието, но добре, че сме умни и се разбираме на подсъзнателно ниво. Усмихнат ден!
цитирай
65. 0rth0d0x - Ей, много им порасна работата на някои, тц, тц, тц
12.08.2010 12:08
Аз още се радвам като си намеря стотинки на улицата, дори жълти.Не ме е срам да се наведа, късметче си е...
А една лелка, продавачка в кварталния магазин наскоро ми каза, как е събрала на стотинки сумата за сметката на тока, защото редовно я цакали.
Към 180 кинта някъде, при положение че живее сама и е по цял ден на работа.
Най-странното е, че гък не са казали-само са сумтяли и се мръщели недоволни :)))
цитирай
66. dorichela - Маконт,
12.08.2010 13:52
а някои депутати и коли си купиха, като спестяваха от закуска, хехе :):) Усмивки и на теб!
цитирай
67. dorichela - Ортодоксче,
12.08.2010 13:54
хехе, имаше и един такъв пловдивчанин, който към 300 лева по 1 и по 2 стотинки :) Кво да правят :)
цитирай
68. jdeel - Аз тези дни също се замислих за жъ...
15.08.2010 10:04
Аз тези дни също се замислих за жълтите стотинки. Много е странно, заслужават ли си те въобще да ги има, за какво служат наистина?
Те са по 1, 2 и 5. И с тях се запълват цените, които са ей такива 1,89; 2, 35; 6,59. Ако никъде нямаше такива цени, а бяха такива 1,90; 2,40; 6,60, какво щеше да бъде тогава?
цитирай
69. dorichela - jdeel,
15.08.2010 10:35
цените като 1,89 и завършващи на девет за такива посвеждащи, в смисъл рекламен трик. Имало ги е и винаги ще ги има :)
цитирай
70. morpheus201 - Цената на монетите...
19.08.2010 06:43
Парите за важни! Въпреки че аз лично съм на максимата, че те не трябва да са цел в живота, а просто едно от средствата помагащи ти да постигнеш определени цели!

И все пак да се отнасяш към монетите с такова презрение не го разбирам нито одобрявам. В цивилизованият свят никой не се отнася с пренебрежение към монетите. Бил съм свидетел как пред мен едно семейство пазарува в голяма верига хипермаркети основно хранителни стоки и сметката им беше близо, ако не се лъжа, 50 евро. Мъжът извади 50 еврова банкнота, разплати се с касиерката и си получи рестото от няколко цента. Даже в Испания ако дадеш повече от 5 евро на цяло може и да не ти дадат билет в градската и да се наложи да си ги развалиш някъде и да хванеш следващият автобус. А това с цените от .99 го правят на всякъде, като обаче на запад тази политика се провежда с цел на това, че хората обръщат повече внимание на цената на стоката в евро и пропускат центовете отзад, но пък на касата винаги си връщат едното центче при покупка на такава стока, а на нас колко пъти ни се е случвало да не ни върнат, че и повече от една стотинка, под предлог, че нямат дребни като разчитат, че ни е срам да се разправяме за "някакви си сторинки". Нека си направим сметката, обаче, че ако днес на триста човека не върнат по 1ст., то това са си 3лв. на ден, а като го сметнем за месеца, като се има впредвит, че магазините обикновенно почиват само в неделя то за месец от 30 дни се получава сума от около 78лв., чиста необлагаема печалба - някой баби получават по толкова основна пенсия. И това е само ако не връщат по една стотинка. Мен лично едно квартално магазинче ме зигуби като клиент точно по тази причина - много пъти не са ми връщали стотинки след покупки под предлог, че нямат дребни, но кагато един ден отказаха да ми дадат кутия цигари защото не ми стигаха 2ст, а не ми се ходеше до къщи се ядосах. Не съм за двете стотинки, просто самото отношение е това което ме издразни, а уж се познавахме от години.
цитирай
71. dorichela - Мофрей,
19.08.2010 15:50
точно така, парите не трябва да са основна цел, а просто средство, което ти помага да живееш нормално. За живота има други стойностни неща, които си заслужават да преследваш, а не материалните такива. Но финта с "нямам дребни да върна" е до болка познат на всеки. И си много прав за "срама да си искаш някакви си стотинки", с който слоупотребяват. Но и ние сме едни баровци и не събираме жълтите стотинки, защото видиш ли, те са мизерни... А някой друг, защото не е мизерен си ги събира :):)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dorichela
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3897583
Постинги: 496
Коментари: 14852
Гласове: 43612
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930